25. listopadu 2014

FILMOVÁ RECENZE: HUNGER GAMES: SÍLA VZDORU 1. ČÁST

Pokud si dobře pamatuji Hunger Games: Síla vzdoru 1. část v našich kinech měla premiéru 19. 11. 2014. V neděli celá natěšená a nedočkavá jsem s přítelem na tento film vyrazila. Zpočátku jsem byla na Forum Film celkem naštvaná, že poslední díl Hladových her rozdělil na dvě části. Ale z druhé strany se zase všichni jako fanoušci můžeme těšit na příští zimu a pokračování. Z první části jsem zklamaná! Na úvodu nečekejte Katniss Everdeenovou plnou energie a odhodlanou bojovat, jelikož se jí nedočkáte. Dočkáte se zlomené a utrapené ženy, která chce rezignovat dokonce i na svůj život. Nedočkáte se ani romantických chvil s Peetou Mellarkem, protože ten je držen v nepřátelských rukou prezidenta Snowa. Zatímco zachráněná Katniss je z části přemluvena, aby se stala symbolem (reprodrozdem) revoluce a zastavila další krveprolití. O tom je v podstatě celý dvouhodinový film. Filmový scénář a produkce celou dobu sázela na emoce diváka. Návštěvník filmu totiž uvidí umírání neviných, bombardování krajů nebo nemocnic, které ho nenechá v klidu. Ale uvidí i vítězství, které se přiklání na stranu rebelů, ale konec je v nedohlednu. Rozhodně všechny šokoju závěr filmu, kdy se zachráněný a omámený Peeta Mellark pokusí zabít samotnou  Katniss Everdeenovou. To je nejspíš jediný moment z celého filmu, kdy se vám uvolní hormon adrenalinu do krve. Celý snímek je ve srovnání s předchozími díly "nudný" a zbytečně dlouhý. Za pozitivum shledávám, že druhá část třetího dílu Hunger Games dle mého názoru, bude hodně akční, protože celá první část byla taková "menší příprava" na velkou revoluční válku. Další plus je, že se ve filmu objevili nové hvězdné tváře jako je Julianne Moore, a nebo třeba Natalie Dormen. Jedním z vrcholu filmu je Katniss zpívající The Hanging Tree. Celkově mě film opravdu nenadchl, chyběly mi akční scény, které byly samozřejmností v předchozích dílech.
Navštívili jste už v kinech Hunger Games: Síla vzdoru 1. část i vy?