21. prosince 2014

FILMOVÁ RECENZE: HOBIT - BITVA PĚTI ARMÁD

Přeji krásné odpoledne,
moc se omlouvám, ale i když se snažím pomocí diáře si organizovat čas, tak mi to stejně nevychází. Dnes mám alespoň trochu času zase zasednout k notebooku a napsat článek. Dnešní téma je filmová recenze.
Hobit: Bitva pěti armád
S přítelem jsme velcí fanoušci filmů, které natočil skvělý režisér Peter Jackson. Na všech dílech Hobita jsme vždycky byli v kině na 3D projekci s českým dabingem. Poslední díl, který nese název Hobit: Bitva pěti armád, nebyl výjimkou. Datum návštěvy kina si pamatuji velice přesně, protože 13. 12. 2014 v sobotu, jsme měla jmeniny. Tolik lidí jsem naposledy viděla minulý rok na druhém dílu Hobita. Film začíná rozzuřeným drakem Šmakem, který svým spalujícím ohněm ničí Jzerní město a s ním i bezbranné muže, ženy a děti. Mocnému drakovi se postaví Bard, který vezme luk a šíp a chce draka zabít. A nakonec se mu to povede, když rozzlobeného draka zabije černým šípem střeleným do díry v jeho krku. Na můj vkus draka z filmového plána odstranili brzy.
Lidé z Jezerního města nemají domov a usadí se v zříceninách města Dol pod horou. Bard doufá, že jim Thorin a trpaslíci dají část z drakova zlata pro opravu města. Bard jde vyjednávat s Thorinem. Ten jej však odmítá, protože se stal na zlatě psychicky závislý. V předchozích dílech byl Thorin jiný. V posledním díle, když se stal závislý na zlatě, začne podezírat své poddané trpaslíky z krádeže Arcikamu, nepomůže lidem a raději si zvolí válku o zlato se mi filmový Thorin Pavéza zprotiví. Zatímco se lidé z Jezerního města a lesní elfové hádají o zlato hory s Pavézou, přichází Gandalf a sdělí všem, že armáda skřetů chce horu kvůli její strategické poloze, čemu nikdo nevěří. Najednou se z podzemí kopců vynoří obří červy "zeměžrouti" a z jejich vydolovaných tunelů se přižene armáda skřetů a Azog. Nastává konečně chvíle, kdy se Thorin vzpamatuje a jde se svou družinou do boje. V této bitvě zemřou tři trpaslíci. Jako první zemře nejlepší trpasličí bojovník Filli, který se chytne do pasti a Azog ho před očima Thorina a Killyho zabije. Kíli se jde Azogovi pomstít za bratrovu smrt a po jeho boku bojuje i jeho láska, krásná elfka Tauriel, kterou si zahrála Evangeline Lilly. Killy je též poražen skřety a je zabit. Jako poslední v boji zemře samotný Thorin, kterého Azog probodne, ten mu to ale vrátí a zemřou oba.Podle knižní podoby nikdo z trpaslíků zemřít neměl. A postava krásné elfky Tauriel se v knize též neobjevuje. Každopádně jsem ráda, že její postava ve znamení statečné ženy s velkými city v Hobitovi je. Konec bitvy je hodně podobný jako v Pánovi prstenů, kdy přilétne hejno orlů, kteří zničí vojsko skřetů. Po velké bitvě pěti armád se Bilbo vrací do svého kraje. Doma se dozví, že jeho věci rozprodávají na aukci. Neboť si všichni mysleli, že hobit zahynul. Postava Hobita se mi líbí mnohem víc než postava Frodo v Pánovi Prstenů. Avšak mojí nejoblíbenější postavou z třetího dílu je Legolas, který předváděl neskutečné bojové výkony. Na film jsem se opravdu moc těšila a zas tolik mě nenadchl, ale ani nezklamal. Nejlepší díl z této trilogie je podle mého názoru druhý díl: Hobit: Šmakova dračí poušť.