9. března 2015

MASOPUST 2015

Ahoj holky,
v sobotu dne 7. 3. 2015 se u nás ve vsi konal několikátý rok tradiční masopustní průvod a Babské hody. S přítelem se každoročně této akce účastníme a letos tomu nebylo jinak. Dokonce jsme se před pěti lety na Masopustu seznámili. :) Původně jsem si myslela, že tento rok přes den nepůjdu za masku, protože jsem nemohla žádnou sehnat. Ale nakonec mi masku růžové orientální tanečnice půjčila kamarádka. Sobotní ráno jsem si přivstala, aby se stihla nasnídat, nalíčit a obléct. Sraz masopustního průvodu byl od 8:30 do 9:00. Popravdě jsem ani moc nechvátala, protože z předchozích ročníků mám zkušenost, že se stejně vychází alespoň o 15 minut déle. Sraz obvykle bývá v obecní hospodě, kde muzikanti ladí své hudební nástroje, ladí se poslední detaily masek a kolují panáky alkoholu. Když se všichni sejdou, udělá se velká společná fotka. Poté masky i muzikanti jdou k obecnímu úřadu, kde už čeká starosta a dává "povolení" k masopustnímu průvodu. Díky "povolení" mohou masky navštívit každý dům ve vsi. Muzikanti jsou důležitou součástí celého Masopustu. Při návštěvě domu, hrají píseň Červená růžička, na kterou kloboučníci tančí kolečko. Když dotančí, majitelé domu si nechají zahrát další píseň, na kterou si zatančí s ostatními masky. Poté celému průvodu nabízí jídlo a pití, které pro masky připravili.
Jak už jsem psala, moje maska byla orientální tanečnice. Měla jsem růžové široké kalhoty ("harémky") s jemným vzorem. Vrchní díl byl ozdobený stříbrnými řetízky a na každém řetízku byla pověšená mince. Rukávy byly ze šifonu, proto jsem si pod tričko musela obléct bundu, aby mi nebyla zima. Na hlavě jsem měla dlouhý opět růžový závoj. Avšak po delší době jsem si ho sundala, protože gumička ze závoje mě na hlavě tlačila. Vlasy jsem si vyčesala do drdolu a po straně jsem si nechala některé prameny vlasů spuštěné. S přítelem nechodíme za společné masky, protože Honzík chodí s kluky za kloboučníky. V tomhle ohledu má jistou výhodu, protože každý rok si nemusí lámat hlavu s maskou.
Dohromady u nás chodí šest kloboučníků, avšak podle tradice bych jich správně mělo být dvanáct. Klobouk je metr vysoký a je zdoben papírovými růžemi. Počet růžiček je 365, stejné číslo jako počet dnů v roce. Na vrchu klobouku jsou ještě čtyři červené růže a ty zase symbolizují naše čtyři roční období. Každý z kluků má, jako kloboučník má speciální funkci. Funkce vám nepojmenuji, protože si je nepamatuji.
Průvod masek se tento rok šel do 16:30. Hrozně jsem se těšila na horkou vanu a normální jídlo. Chlebíčky, buchty a podobné pochutiny nechci delší dobu vidět. Po vytoužené lázni jsem měla hodinu času na přípravu večerní masky na Babské hody. Večer se hodně tančí, takže vždycky raději volím jednoduchou masku. Tento rok jsem byla za černou kočku. Na hlavě jsem měla ouška, které na krku doplnil motýlek a samozřejmě nesměl chybět ani ocásek. Na obličej jsem si černou tekutou linkou namalovala čumáček a kočičí fousky. Přítel večer šel za vězně. Zábava na Babských hodech se neskutečně povedla! Budu na ní ráda vzpomínat!

17 komentářů:

  1. Super masky :) U nás se masopust koná v trochu jiném stylu, bez kloboučníků apod., moc hezký článek :)

    http://sweetelis.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Tak kočka je naprosto suprová. Hrozně ti to sekne ;).
    hairOCD

    OdpovědětVymazat
  3. To je skvelé ! O takejto akcii som nikdy nepočula :) Máš veľmi zaujímavý blog :) Som tu pvý krát ale rozhodne nie posledný :)

    Nika z Break The Rules

    OdpovědětVymazat
  4. Mám ráda takové akce, muselo to být super. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  5. U nás sa nič také neusporiada, ale muselo to byť úžasné :)
    beelievin.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. Muselo to byt super, kostymy ti moc slusi, zvlast ten kocici ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Krásná tradice! Jen je škoda, že už se tolik nevidí. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jsi vazne krasna kocka! No a take tanecnice. Pekna akce. Je hezke, ze i v dnesni dobe mladi dodrzuji tradice.

    OdpovědětVymazat
  9. musím povedať, že sa mi tie masky veľmi páčia , je to dosť super , :) pekný článok, určite to musela byť dosť dobrá akcia :)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  10. Juu, ty máš ale krásný kostým ;) škoda, že nic takového není u nás v maloměstě, musela to být obrovská zábava :D

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to, že jste si to všichni moc užili. :) Pěkný kostým a hezké fotky. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Všechny kostýmy jsou skvělý :) Vážně povedený fotky

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím Tvého komentáře ;)