7. dubna 2015

JATERNÍ ČAJ JAKO PREVENCE PROTI AKNÉ?

Krásný večer čtenářky,
předem se moc omlouvám, protože jsem hrozně moc chtěla během velikonočních svátků publikovat článek, ale bohužel se tak nestalo. I přes to doufám, že jste si Velikonoce skvěle užily, tak jako já. Dneska jsem si pro Vás připravila článek o jaterním čaji. V pubertě jsem měla poměrně velké problémy s pletí. Avšak netrpěla jsem na ošklivé a silné akné, ale tvořily se mi "normální" pupínky a to hlavně pod kůží. Naštěstí tyhle "nešťastná" léta pominuly, ale i přes to se musím o svojí pleť pečlivě starat. Kromě vnější péče zajišťuji své pokožce a tělu i vnitřní péči. Momentálně mi nejvíce pomáhá jaterní čaj, jehož výsledky jsou viditelné již druhý den.
Na úvod chci jen říci, že akné souvisí s játry až druhotně, prvotní příčina je nerovnováha hormonálního systému, špatně proudící lymfa a odvod škodlivin, a tím dochází k překyselení organismu. Teprve potom se tímto přetěžují játra. Kůže je ale zástupným orgánem jater, takže z tohoto pohledu je akné nakonec výsledkem přetížených jater. A to je hlavní důvod, proč jsem si zakoupila jaterní čaj. Pokud by to někoho zajímalo, kupuji si pouze sypaný jaterní čaj v prodejně Oxalis (www.oxalis.cz), kde si pořizuji 50g balení za cca 50 Kč. Čaj piji pouze, když se stav mojí pleti zhorší. A pokud nastane tahle situace, nálev si připravuji 2x denně (většinou odpoledne a večer) po dobu dvou až tří dnů. Samozřejmě, že si můžete udělat i jaterní kůru a čaj pít celý měsíc. Avšak po téhle době, musí nutně nastat pauza po dobu 10ti dnů.
Správná příprava bylinného čaje spočívá v tom, že vroucí vodou zalijete čaj v poměru 1-2 lžičky a poté necháte v zakryté nádobě čaj 15 minut louhovat a scedíte ho. Osobně jaterní čaj opravdu nechávám 15 minut louhovat, ale nezakrývám ho při tom nádobou a čaj nescedím. To je pro mě moc špinavého nádobí. :D Pro pití sypaných čajů jsem si pořídila nerezové čajové sítko v podobě kleští.
Vylouhovaný čaj mi dokonce i chutná, avšak pokud sítko s čajem  nechám v hrnečku déle, poté chutná už hořce. Nikdy jsem moc nevěřila, že játra mohou nějak souviset s mojí pletí, ale po pití jaterního čaje, už tomu opravdu věřím. Vždy, když piji čaj večer a poté jdu spát, následující ráno ihned vidím rozdíl. Samozřejmě, že každá pleť (játra :D) je jiná, ale mě opravdu moc pomáhá. Jaterní čaj je taková moje prevence proti problémům s mojí pletí. Pokud jste jedna z těch, které na svojí pleť vyzkoušely tuny kosmetických přípravků a stále Vám nepomáhají, pak bych určitě vyzkoušela jaterní čaj! Za zkoušku nic nedáte a investice okolo 50 Kč není nějak převratná! :)

10 komentářů:

  1. Týjo tak to jsem nikdy neslyšela, že by čaj pomáhal na akné. Naštěstí němám nějak velké problémy s pletí, ale jsou dny kdy je to poměrně horší. Celkem mě to zaujalo, myslím, že to také vyzkouším. :) Hezký a zajímavý! článek :)
    http://sweetelis.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Moja pleť sa pomaličky dáva akosi sama do poriadku (ale to bude asi tým, že som začala jesť zdravšie), no určite nejaký takýto čaj skúsim :)
    beelievin.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. To jsem ani nevedela :-) Problemy s pleti jsem mivala, i kdyz ne uplne hrozne a stale obcas mam, no nejvice trpim na svou hloupost, kdyz jsem byla mensi, tak jsem si pupinky vytlacovala, doubala, strhavala stroupky apod. a ted mam spoustu jizvicek, na blbost se hold doplaci no :-)

    OdpovědětVymazat
  4. A zase jsem o něco chytřejší. O tomto jsem vůbec nevěděla. Díky za tip, pěkný článek. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  5. No, tak to je pro mě užitečná informace :D! Asi hned pomažu do Oxalisu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je hodně zajímavé :) Nikdy jsem o tom neslyšela a zní to vážně dobře. Asi to doporučím kamarádce, která má s akné problémy :) Já jí vždycky nasbírám rady a pak jí nutím to zkoušet a tohle zní opravdu zajímavě.
    Btw - moc děkuju za komentář na blogu :)) Potěšilo mě to. Air Max jsou úžasné botky a rudé rtěnky taky, takže jsem ráda, že chápeš mou vášeň :))))

    Měj se zatím krásně :-*

    OdpovědětVymazat
  7. Super článek, ani jsem nevěděla, že něco takového je :D Je to zajímavé, čaje miluju a ten bych si přála zkusit :)

    Life by Peggy

    OdpovědětVymazat
  8. O tom slysim prvne ale jestli to mas ozkouseny jdu do toho :)

    Soutez o prednabitou kartu do HM v cene 1000 Kc ;)
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2015/04/velikonocni-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  9. O tom slysim prvne ale jestli to mas ozkouseny jdu do toho :)

    Soutez o prednabitou kartu do HM v cene 1000 Kc ;)
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2015/04/velikonocni-soutez.html

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím Tvého komentáře ;)