2. května 2015

LIFE MOMENTS: APRIL

Hezký den,
již uplynulý měsíc duben jsem společně s dalšími žáky a studenty odstartovala velikonočními prázdniny, které se konaly 2. - 3. 4. 2015. V prázdninovém pátku jsem navštívila velice očekávaný filmový hit Rychle a zběsile 7. Tahle nesmrtelná série je moje srdeční záležitost a ani sedmé pokračování mě nezklamalo! Během prázdnin jsem nemohla vynechat tradiční velikonoční diskotéku, která se koná v okolí mého bydliště. Její každoroční specialitou je, že se koná v neděli, jelikož následující den je Státní svátek. Na Velikonoční pondělí jsme si uvařili vynikající oběd. Naše hladová břicha jsme nakrmily bramborovým salátem a svátečním vepřovým řízkem.
Následující víkend po Velikonocích se u nás ve vsi konaly takzvané "vepřové hody", kde se sešlo neuvěřitelné množství lidí. Můj údiv se mi v hlavě ihned srovnal po obdržení informace, že jídlo ze zabijačky je zadarmo a pití za lidovou cenu. Nejsem velký milovník zabijačkových specialit, ale přesto jsem ochutnala vařené vepřové koleno, které mimochodem bylo vynikající. Nakonec jsem ještě okoštovala jitrnici od sestry. Jitrnice mi na rozdíl od vepřového kolena vůbec nechutnala. Na této akci jsme vydrželi do večera jíst, pít a zpívat u harmoniky. Když nálada začala uvadat, vyrazili jsme s kamarády na zábavu do sousední vsi. Jednalo se o rockovou zábavu, kde hrála u nás velice oblíbená kapela Marathon. Je oblíbená, protože v ní účinkují mladí kluci, kteří si za svůj výstup neúčtují velký peníze. Navíc hrají vlastní písničky i písně od známých interpretů. Po "propařené" sobotní noci jsem se sešla s kamarády kvůli nadcházející události. Měli jsme za úkol připravit bránu pro našeho společného kamaráda, který se v dalším týdnu ženil. A opět víkend utekl jako voda!
Další společenská akce mě čekala v úterý, kdy se zmiňovaný ženich loučil se svobodou a zároveň se přivezla brána, kterou jsme pro něj připravili. Svatební brána je vesnický zvyk a vždy vyzývá k tomu, aby se jí prošlo. Slouží zároveň jako ochrana a symbolicky znázorňuje přechod mezi dvěma světy, mezi světem známým a neznámým. Měla by být vždy bohatě zdobená květy a pentlemi a vzbuzovat veselou a radostnou náladu. Na bránu jsem se těšila, protože jsem se při této příležitosti mohla vidět s kamarádkou, se kterou nemám možnost se často setkávat. Všichni během večera bohatě připíjeli na štěstí ženicha avšak moje játra ostatním nestačila. Následující ráno jsem jim však byla vděčná, protože jsem se vyhnula "bolehlavu".
O víkendu se slavily narozeniny! V sobotu oslavila svoje narozeniny moje sestra Aneta, které je momentálně nádherných 14 let. Podle fotografií, které mám s ní na blogu, řekly byste, že je takhle mladá? Ostatní si vždycky myslí, že je mnohem starší. Druhá tentokrát už nedělní narozeninová párty se konala v domě Honzíkovo bráchy Ondry. Jeho holčička Sofinka oslavila svůj první rok života. Více o této příležitosti si můžete přečíst v minulém článku, který jsem pojmenovala jako WEEKEND POSTDalší týden byl oproti těm minulým už klidný. Až v pondělí 27. 4. 2015 jsem s Honzíkem vyrazila za romantickou krajinou do Nových Hradů. Zase si můžete o tomto výletu přečíst na mém blogu. Mimochodem po zveřejnění fotografií z našeho výletu na sociálních sítích se na mě strhla vlna dotazů, co to je za úžasné místo.
Ve čtvrtek 30. 4. 2015 jsme se všichni těšili na pálení čarodějnic a tradiční stavění Májky. Účelem stavění máje je přinesením lesního ducha do vesnice a zajištění jeho požehnání. Na májku se používá strom, nejčastěji je to jehličnan. Horní část zdobí holky ze vsi stužkami z látek nebo krepového papíru a zavěšuje se na ní i zdobený věnec. Se stavěním máje je spojen i zvyk jejího nočního hlídání před muži ze sousedních vesnic, kteří se ji snaží porazit. Pokud se jim to podaří, je to pro vesnici velká ostuda. Pokud se ptáte, jestli jsme tuhle ostudu už zažili, tak odpověď zní, že ano. Před několika lety jsme porazili máj sousední vesnici, ale tenkrát nás do rána čekala jejich sladká pomsta. Nevýhodou je, že naše máj stojí na návsi u rybníka a při poražení nám do rybníka spadla. Mimochodem, také dodržujete tento zvyk?
Tento rok jsem si myslela, že naší krásnou Májku neuhlídáme, jelikož všichni zalezli do hospody a mládež odjela na zábavu. Naštěstí se tak nestalo! Jinak s mládeží jsem také odjela na zmiňovanou zábavu. Tentokrát se jelo do Lomnice nad Lužnicí na Farskou louku, kde vystoupila rovněž oblíbená skupina Parkán. Znáte jí? Na závěr se Vás chci zeptat, co jste za měsíc duben zažily vy, čtenářky? A fandíte našim hokejistům na MS v hokeji 2015?

8 komentářů:

  1. Ta brána je krásná! A ta fotka s májkou u západu slunce, ta má moc krásnou atmosféru :)

    OdpovědětVymazat
  2. Som asi jediná, ktorá nemá rada zemiakový šalát s rezňom? :D Mäso už asi dva mesiace vôbec nejem, zemiakový šalát som už párkrát skúšala jesť, ale nechutí mi :D
    Niekedy tak trošku ľutujem, že nebývam na dedine, kde sa tak všetci poznajú, pravidelne sa konajú kadejaké akcie. Ale som mestský typ a milujem ruch, ktorý nikdy neutícha, takže by ma dedina asi prestala po pár dňoch baviť :D
    beelievin.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Musím říct že máš teda opravdu hodně zážitků! :) Já se stavění máje neúčastním, ale také se u nás samozřejmě staví a mám na něj přímý výhled z okna! :D

    http://sweetelis.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Za mesic duben ani nic prevratneho. A muj pritel fandi. Ja se o sport nezajimam. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jéé, ten salát vypadá báječně:) to jsem si o velikonocích říkala, že už si ho nikdy nedám, jak moc jsem se ho přejedla a teď už mám na něj zase chuť :D :)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  6. Stavění Májky je fajn akce. :-) A hokejistům nefandím, hokej mě moc nezajímá.
    giveaway

    OdpovědětVymazat
  7. Máte na vesnici pěkně veselo, skvělé momentky ! :) u nás v maloměstě vždy stojí májka u hasičů, takže kolem ní chodím každé ráno do školy :D

    OdpovědětVymazat
  8. Očividne si si tento mesiac užila ;) :)

    *GIVEAWAY*

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím Tvého komentáře ;)