5. července 2015

MOJE DOVOLENÁ V LÉTĚ 2015

Milé čtenářky, jistě jste si všimly, že za celý týden jsem nepublikovala žádný článek. Důvodem mé blogerské neaktivity byla tradiční (každoroční) dovolená u moře. Upřímně - původně jsem měla "velké oči" a plánovala jsem, jak budu aktivní, tvůrčí a budu psát své články na kamenité pláži v Chorvatsku. Ovšem dychtivost po odpočinku obzvláště po náročném zkouškovém období byla silnější, než já! V mé hlavě se také zrodila myšlenka, že internetový svět mám na dlani v podstatě celý rok, kdežto průzračnou vodu moře si užiji pouze několik dní.
Minulý páteční den (26. 6. 2015) jsem se vydala na dlouhou 674 kilometrovou cestu k moři. Samozřejmě necestovala jsem sama, ale společně s rodinou, přítelem Honzíkem a chybět nemohl ani náš čtyřnohý člen rodiny - pes Eby. Cesta byla tentokrát stresující, jelikož naše Škoda Octavia si vybrala opravdu nejnevhodnější dobu, kdy se mohla rozbít. Do chorvatského městečka Selce jsme s obtížemi dorazili následující den ráno. Selce jsme nenavštívili poprvé, včetně letošního roku to bylo již po čtvrté.
Každý rok se sem rádi vracíme, jelikož si výborně rozumíme s chorvatskými majiteli soukromých apartmánů, kde dočasně nacházíme domov. Vždy se těšíme na nádherné pláže, které jsou kamenité, písčité nebo s drobnými oblázky a místy i s betonovými plošinami. Jedna z několika pláží byla dokonce vyznamenána tzv. Modrou vlajkou. Jedinou nevýhodou pláže je, že za pronájem lehátek společně se slunečníkem zaplatíte hříšné peníze. Takže všichni leží raději na vlastních dekách, karimatkách a obrovské množství lehátek je zcela nevyužito.
Celý týden naší dovolené panovaly v Chorvatsku tropické teploty. První den koupání teplota moře nedosahovala příliš vysokých teplot, protože týden před našim příjezdem údajně Chorvatsko navštívily letní bouřky a tudíž i studené mořské proudy. Je to až neuvěřitelné, ale trvalo to pouhé dva dny a moře bylo opět teplé.
Každý večer jsme o kulturní program neměli nouzi. Pro zahraniční turisty, kteří si vybrali k rekreaci právě malé městečko Selce byl vždy pečlivě připravený program. A právě díky tomu jsme si mohli poslechnout chorvatskou skupinu zpívající přímo v přístavu pro lodě. Zúčastnili jsme se degustace chorvatských vín a prošli jsme si zdejší trhy. Další večer jsme také navštívili tamější restauraci. K jídlu jsem si objednala kalamáry na grilu, který mi teda vůbec nechutnaly, zatímco pražené kalamáry byly naprosto vynikající!
Žádný večer ani odpoledne jsme nevynechali bez zmrzliny. Pravidelně jsme navštěvovali jeden konkrétní zmrzlinový bar, kde pracoval stejně starý kluk jménem Devo, který se beznadějně zamiloval do mojí sestry. Devo se narodil v Makedonii a procestoval půlku světa, tudíž umí výborně mluvit anglickým jazykem. Při společné komunikaci jsem si skvěle procvičila svojí znalost angličtiny. Momentálně Devo žije se svojí rodinou v Záhřebu. A v září si plánuje cestu za námi do České republiky a chce mojí sestru zcela vážně požádat o ruku. :D Už teď jsem zvědavá, jak to mezi nimi nakonec dopadne! :D
Musím vám říct, že z chorvatského ráje se nám domů, zpátky do reality, vůbec nechtělo! Avšak nesmutním, protože léto teprve začalo! A já doufám, že během následujících měsíců zažiji letní dobrodružství a navštívím ještě spoustu zajímavých míst! Doufám, že se vám dnešní, tak trochu cestovatelský článek líbil. A přeji vám hezké dny, hlavně se nespalte a užívejte tropů!
P.S.: Můžete se těšit i na vlog z Chorvatska! :)

15 komentářů:

  1. Nádherné fotky, strašně ti to sluší a jsi krásně opálená (tiše závidím☺). Věřím, že sis dovolenou užila, akorát pejsek musel být chudák z cesty uplně hotový :( Těším se na vlog :)

    http://sweetelis.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju mockrát Elis! :) Pejsek s náma jel už po čtvrté, tudíž je zvyklá cestovat. Tento rok byla až neobvykle hodná a v klidu! ;)

      Vymazat
  2. Moc krásný článek, Lucinko :). S tou žádostí nám dej určitě vědět, to mě moc zajímá :D. Třeba to bude ještě velká láska :D.
    Jinak krásné fotky a tak moc závidím, taky bych se tam hned jela podívat, protože jsem v Chorvatsku nikdy nebyla :(. Snad v příštích letech vyrazím aspoň s přítelem, když s rodinkou se nikam moc nedostaneme. Budu se moc těšit na vlog! ♥

    http://es-veronica.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se fotky líbí :) Tento rok jsem v Chorvatsku vyfotila opravdu velké množství fotek! Veru, přeji ti, abys Chorvatsko navštívila, myslím si, že to opravdu stojí za to! :)

      Vymazat
  3. To musela být nádhera! V Chorvatsku jsem nikdy nebyla, ale vždycky žasnu nad krásnými fotkami. Kamarádi, co jezdí takhle pravidelně, taky vždycky vyprávějí historky o rozbitých autech, to je asi nějaká karma :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se auto rozbilo snad poprvé, ale i tak to byla hrůza :D Jinak auto už je spravené a byla to hrozná blbost, jen se ucpalo turbo :)

      Vymazat
  4. Si krásna a máš super plavky :)
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju mockrát! Vážím si každého komentáře ;)

      Vymazat
  5. My sa zase toto leto chystáme už po štvrtýkrát na ostrov Pag :D A celkom sa teším, do Chorvátska sa človek veľmi rýchlo zamiluje ♥ Krásne fotky!
    beelievin.blogspot.com
    Pozývam ťa na moju letnú giveaway!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a souhlasím s tebou! Do Chorvatska se opravdu každý rychle zamiluje ;)

      Vymazat
  6. nádherne opálená :) a som zvedavá čo bude z tej lásky :D aj sestra je tak zamilovaná, či iba on? :D

    OdpovědětVymazat
  7. Super fotky, hned bych jela taky někam na dovču :)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné fotky, moc se povedly. Také letos jedeme do Chorvatska, pro mě už po šesté celkově, na Makarskou riviéru. Už se moc těšíme, ale ještě si musíme počkat chvilku, protože to bude až na konci července.

    OdpovědětVymazat
  9. super fotky, krásne opalená! a teším sa na vlog :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky z dovolené:) My bychom chěli letos s přítelem na Kypr, ale uvidíme, jeslti vůbec někam vyrazím vzhledem k současné situaci ve světe:(

    http://lifewithveronica.blogspot.cz/2015/07/paletka-maybelline-nudes.html

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím Tvého komentáře ;)