2. září 2015

TIPY NA VÝLET ANEB JAK JSEM STRÁVILA LÉTO V ČERVENCI

Ahoj holky, vzhledem k tomu, že jsem poslední prázdninové dny strávila na Šumavě se svým nejmilovanějším, na blogu bohužel nepřibyla žádná novinka. Avšak, jak jsem zdůraznila už v minulém článku - všechno vám vynahradím! Z tohoto důvodu doufám, že vás potěší dnešní čtení - v něm se dozvíte, co jsem během letních dní dělala a jaké zajímavé místa jsem navštívila. :)
1) 27. 6. - 3. 7. 2015: Chorvatsko
Moje každoroční léto obvykle začíná na rodinné dovolené u moře. Tenhle rok jsem již po čtvrté navštívila Chorvatsko, konkrétně malebné městečko Selce. Do Selce se ráda vracím, protože naplňuje moje představy o ideální letní dovolené. Těším se, že si zase po uplynulém roce můžu odpočinout na pláži. A když slunce až příliš zahřeje moje tělo, osvěžím se ve slané, průzračné vodě Jaderského moře, které je ze všech ostatních stejně moje nejoblíbenější. Také mám ráda i zdejší obyvatele - výborně si rozumíme s chorvatskými majiteli soukromých apartmánů, kde na několik dní nacházíme domov. Navíc nikdy neumím odolat chorvatským pochutinám - nešizenou jaderskou zmrzlinu si dopřávám minimálně dvakrát denně! S rodinou jsme pravidelně chodili k jednomu zmrzlinovému baru, kde pracoval se mnou stejně starý kluk jménem Devo. Tenhle sympaťák se brzy stal naším kamarádem a navíc se bezhlavě zamiloval do mojí sestry. Kromě zmrzliny jsem ochutnala i kalamáry a to rovnou ve dvou variantách - na grilu a pražené. Zatímco grilované mořské potvůrky mým ústům příliš nechutnaly, po těch pražených jsem si mohla prsty okousat. Musím zmínit i večerní kulturní programy, které jsou připraveny pro zahraniční turisty. Díky tomu jsem si mohla poslechnout chorvatskou skupinu zpívající přímo v přístavu pro lodě. Dále jsem se zúčastnila degustace zdejších vín, nebo jsem navštívila večerní jarmark.
Jestli někdy budete hledat lokalitu, kde byste mohli strávit příjemnou dovolenou u moře, vzpomeňte si na mě a na chorvatské městečko Selce..:)
2) 8. 7. 2015: zámek Orlík a hrad Zvíkov
Po týdenní dovolené jsem se s opálenou pokožkou vrátila zpátky do České republiky. Tehdy jsem před sebou měla ještě několik volných dní, než jsem začala brigádně pracovat. A protože ani mé drahé polovičce neskončila pracovní dovolená, chtěli jsme společně vidět některé zajímavé místa, na jejichž návštěvu jsme si během celého roku nenašli čas. Prvním takovým místem bylo město Orlík nad Vltavou, kde se nachází stejnojmenný zámek. Na cestu jsme se vydali celý natěšení, ale veškerá radost nás celkem rychle opustila, když jsme dorazili ke Žďákovskému mostu. Kvůli úplné rekonstrukci byla na tomhle mostě úplná uzavírka, tudíž jsme se do města nemohli dostat. V duchu jsem si naštvaně naříkala, že tohle se prostě může stát jenom nám! :( Ovšem vždy pohotový Honzík vymyslel náhradní plán - hrad Zvíkov. Jenže při cestě na hrad se stalo, že jsme se autem dostali na silniční objížďku vedoucí k městu Orlík, takže po vzniklých obtížích jsme se k zámku přeci jen dostali. :) Jen tak tak jsme stihli poslední prohlídku, která byla od 17 hodin. Krásných zámeckých interiérů s bohatou historií jsme si užívali přibližně jednu hodinu. Navíc majestátní budova zámku stojí na skalním útesu nad jezerem Orlické přehrady, takže jsme se celou dobu mohli "kochat" úchvatným výhledem.
Při zpáteční cestě jsme jeli kolem obce Zvíkovské Podhradí, kde sídlí hrad Zvíkov. Když už jsme se tady s Honzíkem ocitli, byla by velká škoda, kdybychom hrad nenavštívili. Na komentovanou prohlídku bylo sice pozdě, ale i tak mě tahle naše kulturní památka doslova okouzlila! A protože se Zvíkov opět nachází nad soutokem řeky Otavy a Vltavy na Orlické přehradě, naše oči se zase měly na co dívat..
3) 9. 7. 2015: Sole - Felsen - Bad Gmünd
Další společný den jsme dostali chuť zrelaxovat svoje těla ale i duše. :) Z tohoto důvodu jsme vyrazili do Rakouska, konkrétně do malého města Gmünd - zde se totiž nachází menší relaxační centrum s názvem Sole Felsen Bad. Pokud tam někdy vyrazíte, u pokladny si můžete zakoupit vstupenku do "světa koupání" nebo do "světa saun" a poslední možnou variantou je kombinace vstupů. Poslední možnost jsme si zvolili i my - za bazén a sauny na čtyři hodiny jsme zaplatily 37, 80 €. Ve "světě koupání" je dohromady sedm bazénů s různou koncentrací soli (většinou do 3%) a teplota vody se pohybuje okolo 32 až 34 °C.
Ze všech bazénů mám nejraději venkovní relaxační solnou lagunu, protože díky teplé vodě tady můžete plavat bez ohledu na počasí, které venku zrovna panuje - vybavila se mi vzpomínka ze zimní návštěvy, kdy jsem zrovna ve venkovní laguně relaxovala a všude okolo bazénu byl bílý sníh. Kromě venkovní laguny mám také velmi ráda skalní solný bazén s protiproudovým kanálem, kde se necháváme s přítelem unášet proudem vody, nebo hrajeme hru, kdo koho v proudu dříve chytí. Součástí "světa koupání" je i 62 metrů dlouhý tobogán, který vám přesně změří čas vaší jízdy. Často spolu s Honzíkem závodíme, kdo to zvládne rychleji - miluji jeho pohled, když vyhraji já. :D
Jak už jsem předtím psala - zakoupili jsme si i vstup do "světa saun". V tomhle vyhrazeném prostoru se nachází přibližně 10 různých saun. Mojí nejoblíbenější je parní jeskyně se 48 °C, kdy její hustá mlha, hvězdná obloha a uklidňující hudba mě k relaxaci přímo svádí. Honzík má zase rád například saunu s achátovým drahokamem, který je známý pro své léčivé účinky. Ovšem navštívit můžete i křišťálovou, borovicovou, lesní, panoramatickou a solní saunu. Ale pozor!!! Vstup do všech zmiňovaných saun je bez plavek, takže pro stydlivky "svět saun" rozhodně nedoporučuji..:)
4) 21. 7. 2015: Houbový park Roseč
Společně strávené volné dny skončily, protože Honzík nastoupil zase do práce a na mě čekala brigáda. Už několikrát jsem tady na blogu psala, že brigádně pracuji jako vedoucí na příměstském táboře pro děti. Tentokrát jsem dostala na starost tábor s výlety, kdy v rámci tábora proběhly tři celodenní výlety. Společně s dětmi jsem tedy měla možnost navštívit takzvaný Houbový Park v Roseči. Na tomhle místě je pro děti, ale i dospělé připravený bohatý program - během výzkumné expedice se řeší dobrodružné úkoly, které jsou zapsány v dřevěných knihách. Pokud bude vaše expedice úspěšně splněna, odměna vás nemine! :) Pokud se vydáte na "Foťákovou stezku", musíte zde najít všechny pohádkové postavičky bydlící v parku. Podobné úkoly se plní i na zbylých stezkách - houbové, botanické či planetové. :)
5) 22. 7. 2015: infocentrum Temelín a zámek Mitrowicz
Následující táborový den byl připravený program v infocentru Temelín. Upřímně jsem se na návštěvu jaderné elektrárny těšila, protože mě věci okolo elektráren vždy zajímaly, ale zároveň i děsily. Temelín jsem chtěla vidět i proto, že jsem nikdy předtím neměla možnost ho navštívit, přesto, že od něho bydlím 25 kilometrů. Po skončení programu jsem z infocentra odcházela s dobrými pocity. Našim táborníkům bylo vše ohledně výroby jaderné elektřiny moc pěkně vysvětleno! :)
Náš naplánovaný výlet ale ještě nekončil, ale pokračoval do Kolodějí nad Lužnicí. Zde se nachází zrestaurovaný zámek Mitrowicz pocházející ze 16. století. Po příjezdu k zámku zaplatíte vstupné - dospělí 100 Kč, děti 70 Kč nebo zvýhodněné vstupné pro rodiny 280 Kč. Vaše vstupenka se vztahuje komentovanou prohlídku zámku i na speciální program - tím se myslí například šermířské vystoupení, proces se zlodějem nebo máčení nepoctivého pekaře. Velkou popularitu si získala komedie s pekařem, kdy v 37 °C vedru byly místo pekaře ve velkém sudu s osvěžující vodou máčeny i děti společně s vedoucími tábora! Rozhodně to byl zážitek, na který nikdo nezapomene..:)
6) 23. 7. 2015: ježdění na koních okruh Rudolfov - Jivno
Už druhý rok jsem pracovala jako brigádnice na příměstském táboře pro děti. Je logické, že sama bych na velký počet dětí nestačila, a proto se každý rok seznámím s dalšími lidmi, kteří si přivydělávají přes prázdniny peníze stejným způsobem jako já. Na prvním turnuse tábora s výlety jsem se skamarádila s Magdou a Jančou. A právě Janča je stejně jako já velkou milovnicí zvířat, takže vlastní koníka jménem Antarka. Měla jsem možnost jezdit na několika koních a právě Antarka byla tím nejhodnějším. Díky tomu byla skvělou společnicí pro děti i ostatní vedoucí. :)
7) 28. 7. 2015: návštěva města Tábor
První táborovou brigádu v neuvěřitelných tropických teplotách jsem měla úspěšně za sebou. A před sebou jsem měla volný týden. V úplně stejné dny měla pracovní dovolenou i moje maminka. Společně s ní i mojí sestrou jsme si na celý týden naplánovaly program. Jenže hned první den v týdnu jsme bohužel musely navštívit doktora, protože moje sestra Aneta si zranila nohu při hře tenisu - měla výron. Ovšem nenechaly jsme si svoje dny zkazit a hned v úterý jsme se staly návštěvníky města Tábor. Přesto, že tohle husitské město leží pár kilometrů od mého bydliště, obvykle se do Tábora podívám jednou za rok. Je to docela škoda, protože tady vždy nakoupím hezké oblečení za pár korun. Nakupování jsme si ještě zpříjemnily tím, že jsme navštívily naší oblíbenou restauraci s italskými speciality. Tentokrát jsme si pochutnaly na zmrzlinovém poháru. Mňam! :)
8) 29. 7. 2015: hrad Nové Hrady
Týden ve společnosti mojí maminky a sestry pokračoval! Pamatuji si, že 29. 7. 2015 jsem nebyla příliš aktivní, a proto jsem ani neměla velkou chuť něco podniknout. Nakonec jsem byla mamkou a Anetou zlomená a vydaly jsme se k hradu Nové Hrady. Stejnojmenné město jsem už navštívila v květnu s přítelem, jenže výlet jsme naplánovali zrovna v pondělí, kdy byl státní hrad zavřený. Takže jsem nakonec byla ráda, že jsem se k výletu nechala přemluvit. Naše komentovaná prohlídka trvala přes hodinu. Musím se přiznat, že vnitřním interiérem hradu jsem byla příjemně překvapena - byl bohatý jako na zámku. :)
9) 31. 7. 2015: návštěva města Jindřichův Hradec
O návštěvě Jindřichova Hradce platí to samé, co pro Temelín či město Tábor - přesto, že bydlím pár kilometrů, navštívila jsem ho snad jednou v životě. A proto jsem zatoužila stát se na jeden den jeho návštěvnicí. :) Ihned na první pohled jsem se do Jindřichova Hradce zamilovala. Fascinovaly mě úzké uličky, které mi trochu připomínaly Český Krumlov. Při návštěvě města jsem samozřejmě nemohla vynechat ani pár místních obchodů, které mě překvapily příjemnými a lidovými cenami. Také jsem se procházela po krásném náměstí, stála svými nohami na 15. poledníku a zamilovala jsem se do státního hradu a zámku Jindřichův Hradec! Doufám, že v nejbližší době město zase navštívím! :)

10 komentářů:

  1. Mala si poriadne nabité leto, no je vidieť, že si si ho naplno užila, čo je hlavné ♥ Krásne fotky!
    beelievin.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Léto jsem měla opravdu plné zážitků ♥ Tohle jsou místa, které jsem navštívila pouze za červenec, brzy vyjde druhá srpnová část :) Mockrát děkuji ;)

      Vymazat
  2. Úžasný článek, krásné fotky :) Prázdniny sis musela skvěle užít Lucko :) ♥

    SweetElis

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elis, děkuji za tvoje ocenění článku. :) Nad jeho psaním jsem strávila mnoho času ;)

      Vymazat
  3. Krasny cervenec! To jste toho stihli hodne. Paradni!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, stihli jsme toho opravdu hodně a rozhodně jsem se nenudila :)

      Vymazat
  4. Měla jsi krásné a nabité léto :) Hezké fotky.

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné naušničky! Mám je doma také ale nenaučila jsem se je nosit.

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím Tvého komentáře ;)