16. září 2015

TIPY NA VÝLET ANEB JAK JSEM STRÁVILA LÉTO V SRPNU

Milé čtenářky, nejspíš se divíte, proč píšu o svých letních dnech, když podzim máme už za dveřmi? Je to především kvůli tomu, že tenhle článek má už svojí první část - Tipy na výlet aneb jak jsem strávila léto v červenci. Takže jsem se dneska rozhodla, že ještě doplním druhou srpnovou část, abyste tipy na výlet měly kompletní. :)
1) 4. 8. 2015 - ježdění na koních okruh Rudolfov - Jivno
V prvním srpnovém týdnu jsem zase brigádně pracovala jako vedoucí na příměstském táboře pro děti. Na starost jsem měla další termín tábora s výlety. Prvním přichystaným zážitkem pro naše táborníky bylo ježdění na koních v okruhu Rudolfov - Jivno. A pokud jste na mém blogu četly i první, červencovou část, tak víte, že na koních jsem s dětmi jezdila i v červenci. Ale i přesto, že jsem koníky navštívila už podruhé, den jsem si zase užila. Avšak nejvíce jsem se těšila, až s dětmi zase půjdeme na oběd do té skvělé hospody jako naposledy a nacpeme si bříška nejchutnějšími ovocnými knedlíky, které tam umějí uvařit! :) Po obědě, jelikož venku bylo příšerné horko, strávili jsme odpoledne koupáním ve zdejším rybníce. A protože se nikomu nechtělo z vody ven, před našima očima nám ujel autobus. Naštěstí další spoj jel za pár minut..:)
2) 5. 8. 2015 - pohádková říše Fábula v Kamenici nad Lipou
Další táborový den se jelo do Kamenice nad Lipou. V tomhle městečku najdete pohádkovou říši, která je pojmenovaná po skřítku Fábulovi. S tímhle živým skřítkem se setkáte hned u vchodu do pohádkové říše. Ochotně každému vysvětlí, čím se můžete v říši, kde žije se svými přáteli, zabavit. Naší úplně první aktivitou byla návštěva pohádkového bludiště, z něhož děti hledaly cestu ven a přitom se snažily vyluštit tajenku. Za správné vyřešení, odměna nikoho neminula! :) Na programu jsme dále měli prohlídku celé pohádkové říše. Hned u vstupu jsme se museli u kašpárka naučit, jak máme správně pozdravit čarodějnici, která si hraje na nejkrásnější princeznu na světě. Poté jsme společně museli projít ztraceným světem, který je plný tajných průchodů a slepých uliček. Temné sklepení bylo zase zkouškou naší odvahy. Procházeli jsme také hradem, jeskyní, ztracenou zahradou, starou půdou, štolou nebo mučírnou. Nejvíce se mi líbilo peklo, kde si nás čert zvážil na váze hříchů (stejně jako v pohádce "S čerty nejsou žerty"). A abychom mohli z pekla odejít, každý z nás musel čertovi říct nějaký svůj hřích.
Po velkém zážitku nás čekal zasloužený oběd ve starověké krčmě, kde nás obsluhovala princezna společně s pirátkou. Ovšem obědem náš den v Kamenici nad Lipou ještě neskončil! Navštívili jsme ještě Fábulovy hlavolamy, pohádkovou cukrárnu, tvořivé dílny a Fábulův zvěřinec.
3) 6. 8. 2015 - Sladovna v Písku
Po včerejším báječně stráveném dnu na náš čekalo další dobrodružství, ale tentokrát ve městě Písek. Když jsme autobusem dorazili do Písku, město si mě okamžitě získalo. Viděli jsme a dokonce jsme i šli po nejstarším kamenném mostu v České republice. A hned vedle zmiňovaného mostu jsou postavené sochy z písku. Avšak naším dnešním cílem byla Sladovna - galerie hrou. Tahle zajímavá budova měla několik pater - v tom prvním je multimediální expozice "Po stopách ilustrace". Vyprávějí se zde pohádku v eskymáckém iglů, můžete se houpat v mořské mušli, uvidíte svítící noční oblohu a obrázky 70ti českých ilustrátorů. Ve druhém patře je dětské hřiště, které je pojmenované jedné z nejoblíbenějších knížek Jiřího Trnky - Zahrada. Zapomenout nemůžu ani na další patro, kde se nachází mraveniště, skrze něj děti poznaly mravenčí svět tak, jak ho neznaly. :)
4) 8. 8. 2015 - den na Lipně
Náročný výletový týden utekl jako voda a přede mnou byl volný, slunečný víkend. Doma jsme se všichni společně dohodli, že tenhle den bychom měli strávit na Lipně. Takže rodiče vzali auto (cestou jsme samozřejmě nezapomněli vyzvednout mého přítele Honzíka) a vyrazili jsme. Když jsme přijeli do Lipna nad Vltavou, "plácli" jsme se na místní pláž a relaxovali jsme. Koupali jsme se také v Lipně a já jsem společně s Honzíkem zavítala do E.ON stanu, kde jsme si mohli zahrát nejrůznější hry. Zkoušela jsem si s Honzíkem zahrát stolní fotbálek, ale to mi opravdu nešlo. :D
Neumím si představit relaxační den bez dobrého jídla, a proto jsme si došli na chutnou večeři. Objednala jsem si pizzu, která se dělala na ohni v peci - lepší pizzu jsem nejedla ani v Itálii!! Po večeři jsme navštívili naše příbuzné, kteří mají na Lipně chalupu. A protože jsme se dlouho neviděli, povídalo se a popíjelo se až do noci. :)
5) 10. - 14. 8. 2015 - tábor "Na statku"
V tomhle termínu jsem se stala vedoucí na příměstském táboře pro děti. Tentokrát už ale naposledy v létě roku 2015. Na starost jsem už neměla tábor s výlety, ale tábor na statku. Pro děti byl připravený program na statku ve Vrábči, kde strávily čas se zvířaty, jako jsou například kozy, ovce, prasátka, kachny, králíčci atd. Děti se navíc seznámily s řemesly a činnostmi na statku - s pěstováním rostlin, s chytáním ryb a podobně.
6) 26. - 30. 8. 2015 - dovolená na Lipně
Přesto, že jsem na začátku prázdnin navštívila Chorvatsko, většinou jsme ještě s přítelem cestovali k moři i v září. Avšak tenhle rok jsme si posledních prázdninových dní užívali u jihočeského moře - Lipna. Na české Šumavě jsme sice odpočívali, ale aktivním způsobem. První dva dny jsme sportovali na kolech. Za ty dny jsme urazili necelých 100 km - věřte mi, že tolik kilometrů jsem na kole neujela za celý svůj život! :D Také jsme lezli po lanech v lanovém parku v Černé v Pošumaví, kde jsme strávili 5 hodin. Sice jsem si myslela, že se následující den nehnu, ale byl to adrenalin, na který ještě dlouhou dobu nezapomenu!

10 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za pochvalu i tvůj komentář! ;)

      Vymazat
  2. Úžasný článek Luci ♥ Srpen sis určitě božsky užila :) Ta pohádková říše mě celkem zaujala, i když na to už asi nemám věk :D Socha z písku je super, rozhodně lepší než ty naše v Tatrách! No a lanové parky miluju je to skvělá odreagovačka ♥ Fotka na koni je úúžasná a ta koza je taky super :D A udělala jsi mi šílené chutě na pizzu :D

    SweetElis

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky. určitě jste si užili úžasné léto:)))

    http://lifewithveronica.blogspot.cz/2015/09/cisteni-kosmetickych-stetcu.html

    OdpovědětVymazat
  4. To sis tedy hezky užívala. Jsi krásně opálená, moc ti to na fotkách sluší a fotky jsou dokonalé. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  5. Ja mám z koní trochu strach, ani sama veľmi neviem prečo :D Krásne fotky!
    beelievin.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou krásné fotky! Fakt se moc povedly :) ráda bych tě pozvala k sobě na giveaway :)
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Hned bych se vydala na cestu! :D :) Krásné fotky!

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím Tvého komentáře ;)